Uppdatering av Uggleljus

Här kommer en uppdatering av mina uggleljus.

Jag provade att gjuta i mina latexformar och själva ljusen blev faktiskt ganska bra. Tyvärr så verkar det som formarna inte riktigt klarar av ljusmassan så bra, latexen började nämligen att släppa från formarna.

20151114_140357
Ljusen från latexformarna.

Så efter lite googlande och letande så har jag nu införskaffat mig silikon som jag ska testa att ha till formar istället.

20151209_170445

Nu står de nya silikonformarna och härdar och jag håller nu tummarna för ett bra resultat.

20151209_170415

 

Kommentera

