Årets Amaryllis

Julens första inköpta Amaryllis som blommar nu. Denna Amaryllis heter ‘Splash’ och har snygga röd/vita blommor. Vi får se om det kanske kan bli någon till.

 

I år så har jag tyvärr inte lyckats hitta den Amaryllis som jag brukar köpa (Polka tror jag den heter) så det fick bli denna i stället. Men jag är väldigt nöjd med denna med.

cropped-amaryllis-polka.jpgSom tur är så har jag ju några lökar av denna Polka Amaryllis sedan tidigare år som jag kan försöka att driva upp senare.

Kommentera

