Amaryllis nr.2 blommning

Så står även min andra Amaryllis i blom. Den blommade ut för drygt en vecka sedan medans vi var nere på Teneriffa.

Jag köpte denna amaryllis med blomknopp på plantagen strax innan jul (bild nr.1 är från inköpstillfället), så det har ju tagit en liten stund för den att blomma. Och enligt lappen som sitter i krukan så skulle det vara en ‘Soft Salmon’.

Surprise!

Det var verkligen ingen ‘Soft Salmon’ där inte… det visade sig vara en Spindelamaryllis som bara bytt lapp med en ‘Soft Salmon’.

WP_20160122_12_40_02_Pro
Hippeastrum Cybister- Spindelamaryllis även kallad Fjärilsamaryllis.

Jag måste erkänna att jag faktiskt blev lite förvånad när jag kom hem och såg denna…

Kommentera

