Rosa maskros och Lackviva

I början av förra veckan så började jag lite smått med att förså blommor till trädgården. Jag sådde frön av Rosa maskros – Taraxacum pseudoroseum och Lackviva –  Primula cockburniana. Jag använde vanlig fuktad såjord och satte plast över med lite lufthål.

Av Maskrosfröna använde jag bara hälften nu och sparade resten då jag tänkte prova att direktså dem lite senare i vår och se hur det blir.

 

Jag placerade mina sådder i mitt hemmagjorda uppdrivnings skåp med extrabelysning.

Uppdrivningsbänk  1,2.jpg
Rosa maskros och Lackviva sådda 9/2-16

Och knappt en vecka senare så har de Rosa maskrosorna börjat att gro.

Rosa maskros2
Flera små groddar av Rosa maskros som har börjat ta sig 15/2-16.

 

 

 

Kommentera

