Nässelöl

Denna Torsdagseftermiddag har spenderats med att buteljera upp Nässelöl (eller Nässelnektar som det även kallas).

I Söndags plockade jag med mig hem en massa nässlor från landet som jag ställde mig och gjorde Nässelöl av.  Och denna brygd har nu fått stå och jäsa i en damejanne fram tills idag då jag tappat upp det på 250ml och 500ml flaskor.

Det är första gången som jag ger mig på att göra Nässelöl, så det ska bli riktigt intressant att få smaka på slutprodukten.

nässelöl (1)

500ml flaskor som ska fyllas.

nässelöl  (3)

250ml flaskor fyllda med Nässelöl

nässelöl (2)

… nu ska det bara stå i ca. 2-4 månader innan det är dags för provsmakning.

Kommentera

