Första helgen i Juni

Så har man kommit hem efter ännu en härlig helg ute på landet…

 

Den här helgen startade jag upp ett nytt Projekt:  Boulebana i mindre skala (1,3m x 5m).

Helgens arbete har gått ut på att måtta upp och gräva ut formen. Och även att mäta/märka ut slutliga höjder och lutning av banan.

Nästa steg är att bygga upp en ram runt om för att kunna få en hyfsat plan bana. Detta eftersom att markens lutning var ganska ordentlig här, det var ca. 40cm mellan högsta och lägsta punkt.

Jag tittade även till mina James Grieve-kvistar som jag ympade in på apeln i slutet av April. Än så länge så har fyra kvistar tagit sig och börjat att få blad, två stycken har inte riktigt kommit igång än men jag håller tummarna och hoppas.

Även ett par foton av fint blomster …

Kommentera

