Buxbomsplantering

Den här helgen har mestadels ägnats åt Buxbomsplantering.

Jag fick ju ett helt gäng Buxbomsplantor i veckan (närmare bestämt 96st) och dessa behövde ju tas om hand om.

Jag började att plantera redan igår, men på grund av det oerhört blöta vädret så gav jag upp efter cirka 20-30plantor. Så idag när vädret var lite bättre fortsatte arbetet med att få i dessa Buxbomar i jord.

Och det har tagit mig nästan hela dagen, men nu är alla 96 plantor planterade och vattnade. Så nu har vi Buxbomshäck både på framsida, sidor och baksida av huset…

Före baksida….

Buxbom 160619 (3)

Efter baksida…

Framsidan och trapp vid sidan av huset…

Nu ska de bara bara få etablera sig lite innan jag går på och beskär dem.

Kommentera

